Đubrište kao metafora sveg odbačenog, onog što nije Grad ima fluidnu granicu i postoji pretnja nad svakim građaninom da sklizne ka Đubrištu, da postane višak. Viškovi, kako ljudi, tako i kapitala su pretpostavke održavanja sistema i za to se brine Zamak. U svem tom fotografija ima mogućnost delovanja u subverzivnom, emancipatorskom, građanskom smislu (The Civil Contract of Photography, Ariella Azoulay) ili makar da popravi percepciju sveta, pa, zašto i to ne reći, samozavaravanja.
Fotografije bendova nezavisne beogradske scene devedesetih, sada i odavde, nas neminovno prvo vode ka nostalgiji, a onda, kada im pristupimo racionalnije, uočavamo bogatstvo, raznolikost izraza i silovitost, energiju, žudnju za životom koji je, potisnut skoro odasvud, izbijao u retkim nišama. Što je u stvari konstanta.
Zamak ne dopušta drugačije.
Нема коментара:
Постави коментар