понедељак, 28. март 2022.

Telesna reprezentacija ideologija

Tema Radionice je bila, u stvari, telesna reprezentacija ideologija, i drugih represivnih društvenih mehanizama - i način njihovog prepoznavanja na fotografijama.

Kao i ukazivanje na načine na koje individualne, umetničke prakse idu suprotnim smerom - imaginacijom stvarani prostori slobode; novi svetovi i mogućnosti.

Sve ovo na primeru fotografija Jelene Petrović, kao i ukrajinskih autora: Oleg Oprisco, Tania Shcheglova and Roman Noven Synchrodogs, Maxim Dondyuk.

Da, ukrajinskih: pokušali smo da razumemo svet koji nestaje - još jednom reprezentacijom ideologije. Ideje i njenog ovaploćenja.

Kroz izbor Jelene Petrović, svedeni broj fotografija kojim je označila sopstvenu poziciju, razmišljanja i nedostajanja, izdvajamo grupni portret mlađih školaraca u Župi Aleksandrovačkoj iz 30-ih godina XX veka: sa akcentom na izraze lica i šta se sve iz njih može pročitati.


Oleg Oprisco stvara fiktivni svet kroz ženske portrete u pejsažu, fikcionom pejsažu i pomoću insceniranih, nekada naivnih situacija. Fotografije odišu životom, cvetanjem, fertilnošću; poseduju izvesnu tradicionalnost.

https://www.oprisco.com/

Oleg Oprisco

Par Tania Shcheglova and Roman Noven Synchrodogs svojim radovima propituju odnos čoveka i prirode, kroz lend art intervencije, aktove i telesne intervencije u pejsažu, Karpatima.

https://www.lensculture.com/tania-shcheglova-and-roman-noven-synchrodogs

Tania Shcheglova and Roman Noven Synchrodogs
 

Maxim Dondyuk, fotograf sa korenima u novinarstvu i njegov rad Culture of Confrontation bavi se bavi događajima u Ukrajini iz 2013-2014: maestralni način na koji je naslikao svu dramu uličnih nemira, estetično i precizno. Od mnoštva asocijativnih linija koje nas od ovog rada mogu povesti, evo nas kod onoga čime se Radionica intenzivno bavi: dokumentarno i(li) fikcija. U slučaju Maxima Dondyuka smo prepoznali efekat estetičnosti u dokumentarizmu koji stvara utisak teatarskog, ne stvarnog, filmičnog, i paradoksalno uvodi zazor između događaja i njegove reprezentacije, načina na koji percipiramo istinitost viđenog.

https://maximdondyuk.com/works/culture-of-confrontation

Maxim Dondyuk

 

Нема коментара:

Постави коментар