Tema Radionice je bila, u stvari, telesna reprezentacija ideologija, i drugih represivnih društvenih mehanizama - i način njihovog prepoznavanja na fotografijama.
Kao i ukazivanje na načine na koje individualne, umetničke prakse idu suprotnim smerom - imaginacijom stvarani prostori slobode; novi svetovi i mogućnosti.
Sve ovo na primeru fotografija Jelene Petrović, kao i ukrajinskih autora: Oleg Oprisco, Tania Shcheglova and Roman Noven Synchrodogs, Maxim Dondyuk.
Da, ukrajinskih: pokušali smo da razumemo svet koji nestaje - još jednom reprezentacijom ideologije. Ideje i njenog ovaploćenja.
Kroz izbor Jelene Petrović, svedeni broj fotografija kojim je označila sopstvenu poziciju, razmišljanja i nedostajanja, izdvajamo grupni portret mlađih školaraca u Župi Aleksandrovačkoj iz 30-ih godina XX veka: sa akcentom na izraze lica i šta se sve iz njih može pročitati.
Oleg Oprisco stvara fiktivni svet kroz ženske portrete u pejsažu, fikcionom pejsažu i pomoću insceniranih, nekada naivnih situacija. Fotografije odišu životom, cvetanjem, fertilnošću; poseduju izvesnu tradicionalnost.
Oleg Oprisco |
Par Tania Shcheglova and Roman Noven Synchrodogs svojim radovima propituju odnos čoveka i prirode, kroz lend art intervencije, aktove i telesne intervencije u pejsažu, Karpatima.
https://www.lensculture.com/tania-shcheglova-and-roman-noven-synchrodogs
Tania Shcheglova and Roman Noven Synchrodogs |
Maxim Dondyuk, fotograf sa korenima u novinarstvu i njegov rad Culture of Confrontation bavi se bavi događajima u Ukrajini iz 2013-2014: maestralni način na koji je naslikao svu dramu uličnih nemira, estetično i precizno. Od mnoštva asocijativnih linija koje nas od ovog rada mogu povesti, evo nas kod onoga čime se Radionica intenzivno bavi: dokumentarno i(li) fikcija. U slučaju Maxima Dondyuka smo prepoznali efekat estetičnosti u dokumentarizmu koji stvara utisak teatarskog, ne stvarnog, filmičnog, i paradoksalno uvodi zazor između događaja i njegove reprezentacije, načina na koji percipiramo istinitost viđenog.
https://maximdondyuk.com/works/culture-of-confrontation
Maxim Dondyuk |
Нема коментара:
Постави коментар