понедељак, 9. мај 2022.

Performing for the camera

Radionica se bavila temom izvođenja za kameru. Osnova je bio tekst: 

Performing for the camera: postmodernism, antimodernism, and the performative photograph

Delimično se oslanjajući, a delimično ostavivši po strani sav postojeći obimni narativ o autorima čije smo radove gladali i izmišljajući sopstveni tretirali smo radove:

Claude Cahun, Lynn Hershman Leeson, Jimmy DeSana, Ou Zhihang, Joan Jonas, Laurie Simmons, Cindy Sherman.
Pokušavajući da osvetlimo strategije delovanja fotografa i aktera kao aktivnih, prepoznavali smo aproprijaciju, preuzimanje i istovremeno dekonstruisanje, bockanje vladajućih diskursa; doziranje subverzivnosti sa ciljem da se radu omogući cirkulacija na veoma kontrolisanjim društvenim mrežama (Kina), začudne erotske transgresije u neočekivanim smerovima….
Svi ovi radovi su nastajali i reagovali prema vladajućem narativu, koji je uvek represivan, a koji se kretao u kontekstu zapadnog hladnoratovskog, ideologizovanog/algoritamskog/cenzorskog. Okolnosti su opet takve.
 
Na posletku i ne premijerno, pogledali smo i seriju "Ekonomija moći heteroseksualne veze" Srđana Veljovića. Rad koji u potpunosti odgovara temi Radionice.
 
Claude Cahun

 
 
Lynn Hershman Leeson  

 
Jimmy DeSana

 
Ou Zhihang

 
 
Joan Jonas  

Laurie Simmons

Cindy Sherman

Srđan Veljović


Нема коментара:

Постави коментар