среда, 16. март 2022.

Ogled o istoriji

 Izložba fotografija Ogled o istoriji je otvorena 11. marta 2022, u Galeriji Centra za kulturu Gradac, u Raški, i traje do 25. marta.

 

Ogled o istoriji

Svaka fotografija se odnosi na neki momenat u prošlosti. Sled događaja koji su se odvijali i doveli nas do sadašnjosti je slučajan. Ideja ovog rada je prevođenje tih temporalnih kontigentnosti u viziju prolaznog, društvenog vremena. Na način na koji nastaju istorijski narativi. U vreme isprekidanosti, diskontinuiteta, akutne krize u kontinuitetu, pokušaj da jedan fotografski iskaz kontekstualizuje, da smisao. U jednoj tački prostor/vremena u Raški, 2022.
Fotografija, u svojoj banalnosti, poseduje mnoštvo osobina i upotreba i za potrebe ovog projekta će biti upotrebljene: Fotografija kao estetični objekat. Zloupotrebama kompromitovan pristup, ali… Fotografija kao plutajući označitelj; istovremeno označava krajnje lični i vremenski precizno definisan doživljaj realnosti, a preko motiva i/ili kontekstualnog okvira se može rasprostirati na dugačko vreme i široki prostor, na ideje kojima se želela oblikovati budućnost. (Pre)široko referencijalno polje kao (ne)sreća se u ovom Radu želi upotrebiti na način da njegovim sužavanjem, tumačenjem iznedri jedan hermeneutički narativ. Uočavanje i biranje sadržaja koji nam sadašnjicu čine razumljivijom i pružaju naznaku vizije budućnosti. Sa svešću o ugrađenim iluzijama i samoobnama. Ovo će se pokušati sprovesti sa, u tematskom smislu, trima serijama fotografija.

Višestruko, samosvojne fotografije; multiplikovanjem motiva se, fotografiji pogrešno pretpostavljena istinitost problematizuje i potvrđuje: objekat dezintegrisan u estetički apstrakt, ostatak, suštinu. Fotografija odvojena od onoga što prikazuje, prikazuje ono čega nema. Ovo potvrđuje da je svaka fotografija fikcija.

Tehno. Omladinska potkultura generacije rođene poznih 60-ih i ranih 70-ih zarobljena u telima svojih nosioca, uvedena u sistem kapitalističke reprodukcije, postvarenja, i dalje nosi u sebi arhetipske ideje zajedništva. Nepostojeća u kovid svakodnevici, silom arhivirana, izranja kao slika beskonfliktne stvarnosti lišena potrebe za razlikama kao agensom društvene dinamike. Označava mogućnost postojanja mesta na kome, uz sve ograde i pretpostavke, postoje odnosi zasnovani na solidarnosti i razumevanju.

Dolina Rajne, Rajnlend. Mesto buduće nostalgije mladog Кarla Marksa za kojim je ostatak svog života u emigraciji žudeo. Sadašnji postidustrijalistički pejsaž sa neverovatnim količinama robe koje se valjaju Rajnom i njenim obalama je hipertrofirano konzumerističko ishodište procesa kapitalističke reprodukcije koje na neobičan način problematizuje i samu nostalgiju: transformacija pejsaža saobrazno procesima čije je prepoznavanje i opisivanje, u konačnici, bilo uzrok progona.

….. Višestruke, samosvojne fotografije, koje mogu da postoje kao estetični, nezavisni objekti, opremanjem elementarnim opisom motiva, u manjoj ili većoj, a pokatkada radikalnoj meri menjaju svoju vrednost, postaju veoma skliski, počinju da označavaju nešto sasvim drugačije.

Ovakvim katalogom označitelja ka pojmovima koji opisuju i određuju našu realnost, sa naznakama izlaza, smerova koji bi doneli emancipatorske promene, pokušava se kroz mnoštvo partikularnosti doći do opštije slike. Makar da razumemo zašto. Spustivši se na nivo medija, fotografije, njenih osobenosti: nepovratnosti i nezavršivosti (Estetika fotografije, Fransoan Sulaž) imamo igru koja podešavanjem vrednosti, fakata na koji fotografija ukazuje uveliko transformiše polje recepcije. Pomaci u fotografiji danas su i mogući samo na strani recepcije. Izbor motiva je veoma raznorodan, a koherentnost iskaza, koju smatram nužnom, bi se potražila u eluzivnom referentnom nizu provučenom kroz raznorodne manifestacije iste sile koja upravlja uslovima uspostavljanja naših života.















Нема коментара:

Постави коментар