Danas je tema Radionice bila Kako gledati fotografije patnje, prema knjizi: The Civil Contract of Photography, izraelske autorke Ariella Azoulay.
Azoulay neprestano traži od svojih čitalaca da se projektuju u prizore fotografija, da primete dinamiku snage u igri, da identifikuju učesnike i da ishod vide ne kao neizbežan, već kao jednu od mnogih mogućnosti. Gledajući fotografije na ovaj način, misli Azoulay, može pomeriti događaje iz svoje prividne neizbježnosti i otkriti da je istorija mogla biti i drugačija. Gledanje fotografije postaje svojevrsna reanimacija: mirna fotografija se počinje kretati, i mada taj pokret ne može izbrisati nejednakost, može stvoriti problem ugnjetavanju koji se u suprotnom može činiti neizrecivim. Azoulay shvata da su postupci u prošlosti nepovratni, a ipak insistira na tome da fotografija uvodi u neku vrstu potencijala za promene. „Fotografija je tamo, predmet u svetu“, piše ona, „i svako, uvek (bar u principu), može povući jednu od njegovih niti i slijediti je na taj način da ponovo otvori sliku i pregovara. ono što pokazuje, možda čak i potpuno prevrnuti ono što je u njemu viđeno ranije."
Gledali smo fotografije ratnih veterana ratova u Iraku i Afganistanu autora
Нема коментара:
Постави коментар