Radionica se 6. marta 2021 bavila pregledom načina kako je fotografija oblikovala vreme posredujući pojedine teme iz svekolike realnosti. Na odabir tema u velikoj meri utiču sile koje se mogu opisati kao ideološke (masmediji, politika…). Neki noviji primeri, autorski pristupi otvaraju pukotine i mogućnosti sagledavanja stvarnosti kritičkije, istinitije.
Inspiracija za Radionicu je bila knjiga “The civil contract of photography” Ariella Azoulay, koja ističe mogućnost da promeni ulogu i domet fotografije, uključi stranu recepcije u većoj meri, na način koji (nanovo) menja suštinu fotografskog medija.
“Koncepcija da fotografija stvara građansku zajednicu koju čine oni koji komuniciraju sa njom, prouzrokovala je promenu u načinu na koji medij fotografije funkcioniše. Fotografija uspostavlja zajednicu građana, ljudi koji su inače u milosti političkih režima i diktatura. Кao rezultat, Azoulay pruža način razumevanja fotografije kao načina mobilizacija građana ka solidarnosti i partnerstvu koje imaju moć izazoviti suverenu državu i one koji imaju politički autoritet.”
Ovo bi bile postavke na kojima i Radionica pokušava da radi.
Navedene teze smo proveravali na fotografijama sledećig autora:
Philippe Halsman
Guido Guidi
Luc Delahaye
Simon Norfolk
Andrea Gjestvang
Luc Delahaye |
Simon Norfolk |
Andrea Gjestvang |
Нема коментара:
Постави коментар