уторак, 22. децембар 2020.

Samosvojne slike. Giovanni Battista Piranesi

 Izuzetno zanimljiva i uzbudljiva radionica sa Tinom Đurić i Matijom Bijelićem kao učesnicima. Teme su bile: serija samosvojnih - slabo referentnih fotografija vatre Tine i Matijino čitanje beogradske dunavske industrijske zone u ključu radova Giovanni Battista Piranesi.

Tina Đurić

Radovi sa motivom industrijske zone su pratili liniju Dunavske ulice kao i tok gledanja i kultivisanja viđenog. 

U Tininom slučaju smo imali promenu izraza od dokumentarnog ka estetizovanom, što je često i prirodni sled stvari tokom saznavanja fotografisanjem.



Tina Đurić












Tina Đurić


Kod Matije smo imali dvostruko čitanje radova: bez i sa Matijinom kontekstualizacijom, koja je uključivala brojne reference iz umetnosti i kulture koje su se doticale (moguće da ponešto izostavljam): Giovanni Battista Piranesi, njegove gravire "Imaginarni zatvori", otkrivanja ostataka, tragova kultura nalik otkrivanju antike, o uticaju mitologije i praksi odatle proizašlih na ekosisitem (slučaj Uskršnjih ostrva) i živote proizvođača mitologije, sledstveno tome o ekologiji, industriji, održivosti...


Poluiskopano iz dubine, nalik miloskoj veneri

Poluiskopano iz dubine

Ka nebu. Raspeće.

Nadgledanje ničega

Nalik Uskršnjem ostrvu

Zgrada koja leti - Piranesi

Lepa narandžasta - ruine koje izranjaju


Čuvari hramova


Lestve

Tragovi prošlog života

Beskonačnost

Postoji u beskonačnosti, bez kraja.




Jednostavnost i repetitivnost; hiperprodukcija. Beskonačno širenje.

Ishodište





Нема коментара:

Постави коментар