izložba fotografija / jun 2016 / skc
Portret - tradicionalna fotografska disciplina je tema kojom smo se bavili u periodu od marta do juna.
Tokom tri izlaska na teren, Ada Ciganlija, Kalemegdanski rov i Zemunsko groblje, mogao je da se uoči napredak učesnika u načinu na koji prilaze temi/portretu. Iz ličnog iskustva sam svestan prepreka, nelagode koja postoji između fotografa i fotogafisanog.
Na moju veliku radost video se razvoj međusobnog poverenja. Portretisani i portretista su menjali uloge, zbližavali se, na taj način gradeći portret koji jeste fotografija, ali podrazumeva i širu sliku cele te strukture. Veoma često gledajući portrete imamo utisak da on nosi informaciju o portretisanoj osobi. Slika/portret nam više govori o fotografu.
Tokom rada na terenu se video napredak. Daljim procesom su nastajali radovi koji su u većoj meri bili fokusirani u željenom smeru, uz korekcije, odstupanja, kreativna tumačenja koja u stvari jesu suština procesa Radionice. U međuvremenu, u radosti zajedništva nastajale su fotografije koje iako izvan teme, nose sobom slojeve značenja i čine kontekstualni okvir izložbe.
Radionica je značajna jer su polaznici vremenom uspostavili fino tkanje međusobne komunikacije, napravili oazu odakle je propitivana uloga fotografije same, njene upotrebe, značenja, mesta i mogućeg mesta postojanja.
PORTRET
Portret - tradicionalna fotografska disciplina je tema kojom smo se bavili u periodu od marta do juna.
Tokom tri izlaska na teren, Ada Ciganlija, Kalemegdanski rov i Zemunsko groblje, mogao je da se uoči napredak učesnika u načinu na koji prilaze temi/portretu. Iz ličnog iskustva sam svestan prepreka, nelagode koja postoji između fotografa i fotogafisanog.
Na moju veliku radost video se razvoj međusobnog poverenja. Portretisani i portretista su menjali uloge, zbližavali se, na taj način gradeći portret koji jeste fotografija, ali podrazumeva i širu sliku cele te strukture. Veoma često gledajući portrete imamo utisak da on nosi informaciju o portretisanoj osobi. Slika/portret nam više govori o fotografu.
Tokom rada na terenu se video napredak. Daljim procesom su nastajali radovi koji su u većoj meri bili fokusirani u željenom smeru, uz korekcije, odstupanja, kreativna tumačenja koja u stvari jesu suština procesa Radionice. U međuvremenu, u radosti zajedništva nastajale su fotografije koje iako izvan teme, nose sobom slojeve značenja i čine kontekstualni okvir izložbe.
Radionica je značajna jer su polaznici vremenom uspostavili fino tkanje međusobne komunikacije, napravili oazu odakle je propitivana uloga fotografije same, njene upotrebe, značenja, mesta i mogućeg mesta postojanja.
Srđan Veljović
Нема коментара:
Постави коментар